torsdag 3. april 2014

The Demon and the Virgin-Isfolket fanart



    Hi guys.

    Dette ukene stykket er inspirert av Ifolket-romaner av Margit Sandemo-
    og i dette tilfellet, romanen "The Demon og Jomfru" også "Våroffer" (jeg vet ikke hvordan
   å oversette den siste-høres bare feil på engelsk.)
   
   -Så jeg plukket opp mitt Derwent Graphics sett, og et par av Lycra Art Design grafitt
    blyanter for skisserer.
    Jeg brukte stort sett bare for å penvils for dette-Derwent Graphic 5B og en billig blyant i 4B
    og bare lagt en liten gul i Photoshop CS5.

    Jeg har også laget en liten bakgrunnshistorie i maleriet-se? ;)

    Jeg elsker norske fairtytales og jeg kommer også fra Hallingdal, som har mange
    historier om mystiske vesener-Jeg får mye av min inspirasjon derfra,
 
   Uansett, ønsket jeg å lage flere tegninger fra disse bøkene og jeg ønsket også å
   gjøre Heike og Vinga fra Isfolket-romaner.
   Dette er ikke en scene fra boken, men jeg hadde litt i tankene når Heike og Vinga
   gjør den skremmende "The Grey People" kom ut.

  Jeg elsker Model kunst og selvfølgelig ønsker jeg å bli bedre på det, så jeg trodde dette var den
  perfekt tid for å praktisere mine ferdigheter. ;)

  Ha en god helg folkens og
  Husk at verden er et magisk sted!




2 kommentarer:

  1. I think the style you chose here, is very strong. My favorite illustrations from you are traditional, and black and white is very good! I've heard so much about the books, never read them (not yet). Can you recommend? ;)

    SvarSlett
  2. Thank you!
    ¨
    Yeah, I recommend the books. I`m re-reading (if that`s what it`s called..) the whole series now..there is 47 books though, and not all of them are good-but it`s the perfect fantasy escape!

    SvarSlett